søndag 15. august 2010

STOCKHOLM

Jeg er for tiden i Stockholm, hvor jeg deltar på undervisning i det som blir den lengste modulen i min yoga lærer utdannelse (den er deltids basert, i Oslo, og vi kommer fra hele Norge vi som går kurset. Vi er 15 elever).
Her har vi mye teori, som anatomi og filosofi, og endel trening/øving - og praktisk gjennomgang av stillinger.
Altså alt fra muskel for muskel, skjellettets oppbygning, bindevev, bevegelse; til hvordan alt henger sammen i vridninger og stillinger - mye pensum, og veldig interessant! Det er enormt nyttig i forhold til yogaen!

Det blir lange dager (0800-1800 hver dag) - og heldigvis litt "vanlig" fysisk yoga innimellom.
De forje to gangene vi møttes i utdannelsen (i Oslo i april og mai) var det mest fysisk. Nå får hjernen jobbe mest.
Er mao. enormt hjernedød etter undervisningen, og orker ikke store sprell på kveldene.
Tenkte egentlig å lese og pugge sanskrit, men - nevnte jeg hjernedød? ü
Det blir tv, surfing, spising: hvile! - og nå: skapelsen av denne fantastiske Blogg ü

Yoga Typen jeg utdanner meg i heter Virya Yoga, og er utviklet av en Yogalærer (& tidligere danser), Josephine Selander, i samarbeid med en Naprapat, bla. for å jobbe med skadeforebygging i yoga. Jeg legger ut mer info om alt dette etterhvert ü Selander og hennes crew kommer fra Sverige, så det er derfor vi er her for den lengste modulen. Selv bor jeg utenfor Stavanger, og ønsker på sikt å jobbe som yoga lærer i Rogaland.
Men nå må jeg starte innsovningsprosessen, slik at jeg rekker hotellfrokosten i morgen ü
Er ikke den som sovner lettest, men har noen yoga øvelser som hjelper;)

***Godnatt***

-Elin*

3 kommentarer:

  1. Hørres kjempespennande ut! Glede meg te å lesa mer. :-) Kos deg masse med kurset!

    SvarSlett
  2. takktakk ü I dag har eg observert ein Virya Yoga time m penn og papir, på Yoga Shkti her i Stockholm. Lære masse heila tiå. Kjempekjekt! Nå e eg stuptrøtt ü nattinatt*

    SvarSlett
  3. Yoga Shakti sko d ver:) www.yogashakti.se

    SvarSlett